Back to All Events

Boomkikkers, vlinders en libellen in Limburg (2 dagen)


Deze workshop organiseer ik samen met creatief fotograaf Taco Vos (www.creativefox.nl)

Ben je een beginnend fotograaf en wil je aan de slag met macrofotografie? Tijdens dit weekend leggen we je duidelijk uit hoe het zit met diafragma, sluitertijd, iso-waarden en belichting. 

Ben je een gevorderd fotograaf maar wil je graag creatievere foto's leren maken? We helpen je zoeken naar kleur en vormen, licht en lijnen om zo tot een creatieve en sfeervolle foto te komen. Experimenteren met beweging en sluitertijden kan tot verassende resultaten leiden. 

Wat komt aan bod tijdens dit weekend?    Sluitertijden, diafragma, compositie, belichting, creatief met witbalans, creatief met licht, spelen met scherpte en onscherpte, spelen met sluitertijden, leren kijken

Elke deelnemer wordt begeleid op zijn eigen niveau. 

Hoe ziet het weekend eruit? 

We verzamelen zaterdagochtend om 10 uur in het bezoekerscentrum van NP de Groote Peel. Onder het genot van een kop koffie met wat lekkers geven we een korte presentatie over macrofotografie. Daarna lopen we naar de vlindertuin waar in de zomer veel verschillende vlinders te zien zijn (oa atalanta, gehakkelde aurelia, bont zandoogje en bont dikkopje). Als iedereen zover is lopen we verder het nationale park in. Onderweg zien we insecten, vlinders en vogels in een prachtig landschap. Onderweg nemen we de tijd om te picknicken (zelf meenemen). 

In de loop van de middag komen we aan in het comfortabele hotel Valuas in Venlo. 's Avonds zullen we in de omgeving een restaurantje opzoeken en na het diner zullen we de tijd nemen om elkaars foto's te bekijken en bespreken. 

De volgende ochtend s' ochtends vroeg op om libellen te fotograferen in de Ravenvennen. In dit gebied komen 30 soorten libellen voor en het is door de vlinderstichting uitgeroepen tot libellenreservaat. Libellen laten zich 's ochtends vroeg het makkelijkst fotograferen omdat zij nog moeten opwarmen in de zon. Bovendien zorgt de lage ochtendtemperatuur voor prachtige dauwdruppels op de libellen. Na de lunch rijden we naar het gebied waar we op zoek gaan naar de boomkikkers. Als het weer meezit is de kans groot dan we deze fotogenieke diertjes kunnen fotograferen. 

De workshop eindigt op zondag tussen 16.00 en 17.00 uur. 

Prijs: €225,00 incl. btw en inclusief:

  • begeleiding door 2 professionele fotografen tijdens het hele weekend
  • overnachting in comfortabele 2 persoonskamer (2 aparte bedden)
  • ontbijtbuffet
  • bespreken van de foto's 
  • minicursus Lightroom

* Lunches en diner zijn voor eigen rekening. Op de eerste dag kun je zelf je lunch meebrengen of kopen in het restaurant van het bezoekerscentrum. 's Avonds zullen we bij een restaurant in de buurt eten. Het ontbijtbuffet op zondag is ingegrepen, voor de lunch zullen we een restaurant opzoeken. 

Earlier Event: June 17
Orchideeën in Lievelde